donderdag 11 juni 2015

rustdag! toerist uitgehangen in Guadix en even inde Sierra Nevada gewandeld.

Na 4 dagan na elkaar te fietsen vandaag gewandeld! Van de hoofdweg (nu ja, de weg) af 3 a 4 km de Siera Nevada in. Ben niet tot boven de boomgrens (1800m) geraakt. Denk dat de natuur daar pas echt extremer wordt. Is voor een van de volgende dagen. Volgens de inwoners was het vandaag een uitzonderlijke dag. Niet echt warm (geen 30°) en van zodra de zon verdween een kouwelijk gevoel door de toch wel stevige westenwind. (gedraaid tegenover eergisteren) Het plaatsje waar ik nu logeer heeft niet echt veel te bieden, buiten de nabijheid van de Sierra natuurlijk. Jerez De Marquesado is de naam. In de late namiddag dan gaan sightseën in Guadix. Is de grootste stad in de buurt, 15 km ver weg. Niet veel aan te zien. Een winkelkern en een hoofdstraat. De rest is gewoontjes. Dan hebben de kleine dorpen meer karakter. Daarom ook, om 20u al terug op hotel! Bloggen en het ritje van morgen voorbereiden. 60 km met 1900m hoogteverschil in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten