woensdag 10 juni 2015

Richting Granada - tussenstop Gergal

Geen mooi weer vandaag. Duidelijk een depressie (of front) in de buurt. Ik stap in het duistere Gergal in de auto, rij 20 km verder en het is er mooi weer. wel veel wind. Heel veel wind! Ik zie het slechte weer hangen, maar denk dat het niet mijn richting uitkomt. Dus vertrekken via de Puerto Padilla (2036m) naar het Baza National Park. Bij tegenwind is het echt harken, bij meewind gaat het vlot. Ik begin wel al de vermoeidheid te voelen van de afgelopen dagen. Vooral die 130km zit wat in de benen, vrees ik. De vallei is bezaaid met windturbines. Je kan echt geen kant uitkijken zonder er te zien. Hier is minder begroeiing dan in de andere natuurparken. Het is natuurlijk ook hoger gelegen. Boven blaast er een ongezellige frisse wind. Ik neem enkele (niet goed gelukte) selfies via de zelfontspanner en daal af. Windjek overgetrokken en handschoenen aan. Nodig. Wat eten gaan halen, want ik zit nu in een echt huis. Heb daar alles wat ik nodig heb. Van microgolf tot wasmachine. Proberen of ik de zender vind om de Spaanse playoffs baloncesto te zien. Maar net de zender die ik nodig heb (nochtans geen betaalzender) staat er niet op. Niks dus. Geen Valencia (en Sam) zien spelen vandaag. Overmorgen spelen ze weer, mogelijks laatste wedstrijd. Zien dat ik dan wel kan zien. Maar tegen die tijd zit ik in het natuurpark Sierra Nevada. Morgen nog een bezoekje brengen aan Calar Alto. Een 28km lange bult met 1465m hoogteverschil... Boven staat er een observatorium. En hopelijk een bar (maar daar vrees ik voor...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten