donderdag 4 juni 2015
Autotocht naar Cazorla , Fietstocht naar de Puerto De Las Palomas
Goed geslapen in het ACG hotel in Los Villares. Troubleshooting... Eerst tanken, dan zoeken naar een fototoestel. In Los Villares is er wel een te vinden, maar die winkel is niet open. Na mijn rijervaring door Jaen gisteren is er geen haar op mijn hoofd meer dat er aan denkt om daar te gaan zoeken! Naar Cazorla is het 110km rijden. En ik passeer enkele noemenswaardige steden. Baeza, Ubeida en ten slotte Cazorla. In een van de drie moet ik wel iets vinden... In Baeza is het al meteen (nu ja, even vragen...) raak. Baeza, mooi hoofdplein en enkele mooie straten. Wat verdeeld tussen bezienswaardige gebouwen en winkels. in een van die winkels vind ik een toestel. De mooie kanten van Baeza (en ook Cazorla) zul j echter op het net moeten zoeken. De batterij werkt immers nog niet! In het hotel alles meteen lezen en in elkaar steken. Binnen 2 uur kan ik terug foto's maken.
Intussen bekijk ik Cazorla. Veel hoogbouw, geen parkeerplaatsen en enkele mooie pleinen en winkelstraten. En ook een super raar kruispunt, annex rotonde! Rond 4 uur fietsklaar. Eerste keer over de Las Palomas. Veel dennenbomen. Prachtige omgeving. Eenmaal boven zie ik wat de Cazorla zo speciaal maakt. Langs alle kanten zit er eigenlijk een grote vallei ingesloten tussen de bergen. Ideaal voor het wild; en minder ideaal voor de mensen. Weinig bevolking dus, en degenen die er wonen moeten het hebben van het toerisme. Arroyo frio is zo een dorpje. Ik ben op 5km van de bron van de Guadalquivir. Nadat ik al aan de bronnen van de Taag, Ebro en Guadalquivir heb gestaan blijft er alleen nog de Duero over in Spanje. In totaal leg ik een dikke 60 km af. Het gaat al een pak beter dan gisteren. Vandaag toch ook max van rond de 12% genoteerd. Onverwacht voor zo een streek. De grafiek van de trip is al geupload. Bekijk het vorige bericht maar! Terug in het hotel eten met een duits koppel. Zij zijn hier om te stappen. Tof! Het eten is erg lekker, maar veel...
de foto's van de dag!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten