zondag 14 juni 2015
Kort ritje en halve rustdag!
Niet teveel doen vandaag. Weer wordt niet echt goed. Veel wind, mogelijk regen en maar 18° celcius in de namiddag. Ik besluit om een dikke 40km te gaan fietsen. 2 kleinere passen er in. Totaal 800m hoogteverschil. Al snel is de zon weg. Vanaf nu wordt het weer de komende 36 uur alleen slechter. Morgen ga ik dan ook naar het Alhambra. Nu je hier bent moet je dat toch eens gezien hebben. Die andere prachtige stad Cordoba zal dan voor een andere keer zijn. Het ligt iets dichter tegen Portugal. Misschien een van de volgende keren?
Dinsdag staat dan normaal de laatste fietstocht op het programma. De lange klim naar de 3368m hoge Pico Veleta. Dinsdag zou er een pak minder wind zijn (belangrijk) en de temperatuur zou terug normaler zijn (26°). Met daarnaast ook nog een regenkans van 10% reken ik erop dat ik droog terug geraak.
Vandaag waren de klimmetjes vrij extreem. Weliswaar niet al te lange stukken tot 20%. Wel een mooie, weinig bevolkte streek! En de Garmin kan ook niet goed om met de toch wel moeilijke straatsituatie om van Pinos Genil naar Huetor Vega te geraken. Afstappen en trappen doen kom ik meermaals tegen. Soit, als je hier woont weet je de wegjes perfect. Morgen wacht het Alhambra!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten