zondag 14 juni 2015

Granada City!

Na de autoreis van Jerez naar Huetor (3km van Granada) via binnenwegen (en korter, en meer te zien...) breng ik vrijwel de volledige dag door in Granada. Ik bezoek een vrij groot stuk van de stad. Albaicin (wijk met de heel nauwe straatjes en steegjes, en veel tapasrestaurantjes, en de Sacromonte (met zijn "grotten" = heel lage huisjes met grotindeling)), Carrera del Darro, ergens beschreven als de mooiste straat van Europa, en de Elvira en Centro wijken, waarin je de meer toeristische zaken als winkels en veel bars tegenkomt. Heel veel kleine en grotere pleintjes, en overal plaats genoeg. Aan de cathedraal was er dan ook nog een typische spaanse optocht met muziek, dansers en praalwagens (gedragen) die religieuze taferelen uitbeelden. Tegelijk was er een demonstratie tapdansen en flamencodansen op het plein voor de kerk. Moe gewandeld neem ik de bus naar Huetor terug. Dropt me omzeggens aan het hotel af. Avondeten en gezien...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten