zaterdag 6 juni 2015

Botanische tuin, Het pad langs de rivier en fauna.

De botanische tuin viel me wat tegen. Je moet al een heel groot liefhebber zijn om dat te appreciëren. Slechts heel weinig bloemen staan in bloei, en dat scheelt ook al een stuk in de charme. Wel heb ik hier de laatste dagen al vanalles zien rondvliegen en rondkruipen... 2 slangen (fietsen), enkele kleine hagedissen, maar ook 2 vrij grote! Verder heel veel insecten, de een al kleurrijker dan de ander. Een heel grote zwarte bij (wesp?), kleurrijke wantsen en de klassieke grote sprinkhanen. Verder maken alle officiele instanties gebruik van zowel wolf als beer in hun flyers. Ergens zeggen ze er wel bij dat die dieren al van in de 17e eeuw in de Cazorla uitgestorven (uitgeroeid) zijn. Wel spijtig dat op bijna elke t-shirt of een beer - of een wolf staat.En als die er niet opstaan is het wel de afbeelding van een witkoparend. Die zitten er wèl! Alleen wel ingevoerd uit Tchechië! Het infocentrum is daarentegen wel goed opgebouwd. Didactisch materiaal met tapes en dergelijke. Alleen de map die er ligt, die is niet te krijgen... Ze is er wel, maar je geraakt er niet aan. De wandeling naast het riviertje werd me door vrijwel iedereen aanbevolen. Het oogt ook mooi, over balkjes lopen boven kolkend water. Alleen zeggen ze er niet bij dat je dat slechts na een kleine 5km tegenkomt! Nu, er is genoeg te zien. Hier en daar wordt er in de rivier gezwommen/geplensd. Plots wordt het wel heel donker. een echte donderslag! Ergens regent het, en het is niet ver van waar ik ben! Ik ben 3,8 km onderweg van het 7km lange pad. Dus terug... (moet je toch altijd). Honger! De fles (1,5l) is intussen leeg. Een bocadillo con Calamares gaat er wel in. De combinatie alleen al! In belgie ondenkbaar. Dan maar de auto in naar de volgende pleisterplaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten