dinsdag 8 april 2014

Bar "El Pimpi" Kijk en geniet. (normale prijzen!)

afsluiten in Malaga

Een beetje uitleg her en der... Pablo Picasso op het Merced plein. Al dan niet vergezeld van een verre kennis. De Calle de la Bruxellas cartoon hangende in het gelijknamige cafe. Een oosters terrasje in de binnenstad en enkele voor zich zelf sprekende foto's...

maandag 7 april 2014

Foto's Almunecar en fietsomgeving.

Zicht op de Sierra Nevada!

Naamloos door stelviostef op Garmin Connect - Details

Laatste volledige dag in Malaga!

Keuzes! Waar ga ik naartoe? Je kan niet alles zien in 5 dagen. Uiteindelijk wint een uitzicht op de Sierra Nevada het van Torcal de Antequera. Vooral ook omdat ik een toegangsweg via Almunecar heb ontdekt. (70km - auto) De bergpas heeft geen naam. De enige naamgeving zou kunnen zijn Mirador de Cabres Montes (naar een gelijknamig leegstaand huis op 1050m hoogte (de weg gaat naar bijna 1350m. Het eerste deel is spectaculair. Lange stukken met hairpin en opnieuw lange stukken geven je het gevoel in de hoge alpen te zijn. Even hoogtemeter bekijken: 400m! juist ja!Tot aan die mirador blijft het uitzicht vrijwel ongewijzigd. Dan gaat het landschap over van een lage begroeiing naar kaalstand! Heel spectaculair zicht. De weg zelf loopt als een tobagan!(alleen heb ik die snelheid niet...) Op en af (steeds hoger klimmen dan dalen) kom ik uit aan 1335m. En daar ligt de Siera Nevada! Sneeuw op de top! Mooi! Ik neem foto's. Tot mijn aandacht getrokken wordt door een vrij luid gezoem. Nu is er in de bergen dikwijls bijengeluid te horen. Maar dit was toch wel erg luid. Ik zie op 70-80 metre van mij een zwerm grote bijen rondvliegen. Heel grote bijen... Ik grijp de fiets en start in razende vaart aan die korte klim terug naar de top. Enkele bijen volgen me, maar haken af als ik blijkbaar voldoende snelheid haal. Toch even schrikken. Plotseling hoor ik overal bijen... Ook al ben ik intussen 5km verder. Ik neem veel foto's. Dit is veruit de mooiste tocht (scenery) van dit verlof. De afdaling is in schuifjes... Mooi asfalt, minder asfalt, slecht asfalt en de laatste 20km schiterend asfalt! Dalen is fun! Beneden vind ik alleen een chinees die me in Spanje iets wil klaarmaken. Calamares piccante noemde hij het. Het was lekker! Maar wel niet pikant. In het terugrijden lever ik de auto in. Altijd spannend. Vooral als je een nieuwe auto gekregen hebt. (ja, die eerste km zijn door mij gereden) Dan op de fiets (die zat nog in de kofer) naar de luchthaven! Rare blikken gekregen onderweg... De trein op (in Spanje is dat geen probleem - Belgie moet je dat 3 weken op voorhand aanvragen want ze hebben dan een andere wagon nodig en bla bla bla, ene ook nog: liefst 10 euro extra!) en in Malaga Centrum afstappen. De laatste 500m met die fiets ('t was een goeie!) en dan Malaga uitwuiven. Gestart in de oudste bodega van de stad "La antigua casa de guardia" met witte wijn. Eerder aperitiefwijn. Zelfs de droge was voor mij nog heel zoet. Ook: 16°!! Hoofdig. En de bodega: Oud! Zo oud als de straat gaat niet op! De straat is jonger! 21 vaten wijn (wit) liggen op jou te wachten. Rekening wordt in krijt op de toonbank opgeschreven. Alles is er echt oud, maar ook echt outhentiek! Knap! Om van die fot van John Wayne achter de bar maar te zwijgen... Omdat ik toch nog iets wilde eten na mijne chinees stapte ik binnen in "Taberna Del Siglio" Ze hebben er mijn favoriete tapa: Garbanzos alla Espinola! (met look - verplicht!) Dit gecombineerd met wijn van het huis Protos (Ribeira Del Duero) viel me erg mee!. Morgen is het afsluiten... Vliegtuig op (namiddag) en over and out Malaga...

foto's Haza De Limo

Regio Motril

Hello! Met een beetje vertraging het verslag van zondag 6 april. Zomer! Voor Belgie hoogzomer!! Ben een stukje oostelijker gaan fietsen (en kijken). Iets voorbij Motril ligt daar de toegangsweg naar een mooie beklimming (sportief én visueel! (pak mooier dan vb de Ventoux)) Al loopt het in het begin bijna fout. De weg stopt! maar na 100m te voet over puin start het opnieuw. De gps zegt alles ok dus verder op weg. Ongelooflijk veel bochten, wel weinig echte hairpins maar constant draaien en keren. Sportief mag het er ook zijn! De eerste 300m hoogteverschil gaan voor de bijl in net 3,37km! Stukjes van 12-15% zijn geen uitzondering. Gelukkig steekt er hier en daar een bijna vlak deel in. Even recup maar als het op het klimmen aankomt, dikwijls meer dan 8%... Beestje! Boven eet ik iets en drink ik (veel). Het was erg warm en ik zat al een tijdje zonder water (drinkbus verloren ergens op de vorige rit). Wel spijtig dat ik geen glimp van de Sierra Nevada heb kunnen opvangen. Die ligt omzeggens achter de hoek, maar wel niets van gezien... s'Avonds sla ik de tapa toer op! Overal iets eten en drinken, maar nergens veel! Tof, ga ik morgen ook doen. Van bloggen komt zo niet veel meer in huis. Kan eens gebeuren!

zaterdag 5 april 2014

Puerto Del Sol

Colmenar , Puerto Del Sol en Puerto Sahar

Naamloos door stelviostef op Garmin Connect - Details

zaterdag 5 april

Op het programma: El Torcal de Antequera, Antequera zelf en afhankelijk van de overgebleven tijd een fietstochtje. Voor wie de beelden en impressies van het Torcal wil zien: Google, Torcal de Antequera en beelden... Reden: Vanaf 800m hoogte zat alles podicht... Dan maar verder naar Antequera zelf. Ik sla een gek figuur op straat... In Malaga was het 22 graden toen ik vertrok. Maar 50km noord is het er slechts 12. Mijn bermudashort, shirt en sweater zijn niet echt op elkaar afgestemd! Het is er mooi, ook veel winkelstraten en eethuisjes. Ik dool er bijna 3 uur rond. Dan heb ik het er wel gezien... Donderdag moest ik die fietstocht afbreken door de regen. Wel, die ga ik nu verder zetten. Met een klein verlengstuk er nog bij. In Colmenar (startpunt) is het mooi weer. Toch zie je het koudefront (vandaar de Torcal mist) van daaruit liggen. Ik vertrek voor een dikke 50 km. De streek is mooi! Nu zie ik de bergen liggen en kan ik wat verder zien! Toch is de wind (veroorzaakt door dat koudefront denk ik) soms heel strak met vervelende rukwinden erbij. Tot aan de Puerto Del Sol valt het nog mee. Maar met het vallen van de avond wint dat koudefront terug veld. De rukwinden worden heviger. Op het gevaarlijke af. In afdalingen hou ik me speciaal in en ook bergop hou ik reserves. Leuk is het allang niet meer. Enkel terugrijden naar de auto primeert nu. De laatste 3km heb ik meewind. Oef! En dan met de huurauto terug naar Malaga. Inktvis gaan eten ('t werd eens tijd, ben er al 3 dagen...) en bloggen. greetz!

Grazalema (Palomas Blancas)