zaterdag 5 april 2014
zaterdag 5 april
Op het programma: El Torcal de Antequera, Antequera zelf en afhankelijk van de overgebleven tijd een fietstochtje.
Voor wie de beelden en impressies van het Torcal wil zien: Google, Torcal de Antequera en beelden... Reden: Vanaf 800m hoogte zat alles podicht...
Dan maar verder naar Antequera zelf. Ik sla een gek figuur op straat... In Malaga was het 22 graden toen ik vertrok. Maar 50km noord is het er slechts 12. Mijn bermudashort, shirt en sweater zijn niet echt op elkaar afgestemd! Het is er mooi, ook veel winkelstraten en eethuisjes. Ik dool er bijna 3 uur rond. Dan heb ik het er wel gezien... Donderdag moest ik die fietstocht afbreken door de regen. Wel, die ga ik nu verder zetten. Met een klein verlengstuk er nog bij. In Colmenar (startpunt) is het mooi weer. Toch zie je het koudefront (vandaar de Torcal mist) van daaruit liggen. Ik vertrek voor een dikke 50 km. De streek is mooi! Nu zie ik de bergen liggen en kan ik wat verder zien! Toch is de wind (veroorzaakt door dat koudefront denk ik) soms heel strak met vervelende rukwinden erbij. Tot aan de Puerto Del Sol valt het nog mee. Maar met het vallen van de avond wint dat koudefront terug veld. De rukwinden worden heviger. Op het gevaarlijke af. In afdalingen hou ik me speciaal in en ook bergop hou ik reserves. Leuk is het allang niet meer. Enkel terugrijden naar de auto primeert nu. De laatste 3km heb ik meewind. Oef! En dan met de huurauto terug naar Malaga. Inktvis gaan eten ('t werd eens tijd, ben er al 3 dagen...) en bloggen. greetz!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten