maandag 7 april 2014

Regio Motril

Hello! Met een beetje vertraging het verslag van zondag 6 april. Zomer! Voor Belgie hoogzomer!! Ben een stukje oostelijker gaan fietsen (en kijken). Iets voorbij Motril ligt daar de toegangsweg naar een mooie beklimming (sportief én visueel! (pak mooier dan vb de Ventoux)) Al loopt het in het begin bijna fout. De weg stopt! maar na 100m te voet over puin start het opnieuw. De gps zegt alles ok dus verder op weg. Ongelooflijk veel bochten, wel weinig echte hairpins maar constant draaien en keren. Sportief mag het er ook zijn! De eerste 300m hoogteverschil gaan voor de bijl in net 3,37km! Stukjes van 12-15% zijn geen uitzondering. Gelukkig steekt er hier en daar een bijna vlak deel in. Even recup maar als het op het klimmen aankomt, dikwijls meer dan 8%... Beestje! Boven eet ik iets en drink ik (veel). Het was erg warm en ik zat al een tijdje zonder water (drinkbus verloren ergens op de vorige rit). Wel spijtig dat ik geen glimp van de Sierra Nevada heb kunnen opvangen. Die ligt omzeggens achter de hoek, maar wel niets van gezien... s'Avonds sla ik de tapa toer op! Overal iets eten en drinken, maar nergens veel! Tof, ga ik morgen ook doen. Van bloggen komt zo niet veel meer in huis. Kan eens gebeuren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten