zaterdag 5 april 2014
Cascajares, Ronda, Palomas Blancas
Vrijdag 4 april
Auto gaan afhalen op het vliegveld. De volgende dagen wil ik in de streek eens gaan rondneuzen. En vandaag is dat in de streek van Ronda. Na de typische moeilijkheden in het verhuurkantoor (eerst dat vinden, auto op benzine, dan weer een diesel, uiteindelijk een nieuwe(!)) kan ik op weg. 110km rijden. De kortste weg zou me er een half uur langer over laten doen. Aangekomen in Ronda rij ik eerst de Alto de Cascajares op. 1281m hoog (starten op 600m). Er zitten veel schijnvlakten in en soms zelf even bergaf. Zo kom je aan 17km. De wind blaast knoerhard. Daardoor is de temperatuur toch niet van dat. Maar dat de zon wel veel UV geeft, daar ben ik s' avonds wel van overtuigd... Meestal heb ik die wind wel in de rug (geeft een extra duwtje!) Het landschap is erg desolaat. Weinig bomen, (meestal niet te groot) en veel stenen. De weg is in goede staat (meestal hier trouwens). Ik daal af en kom terug in Ronda. Even genieten van een leuk terras net buiten de stad (met zicht op een mooi plein) en dan de binnenstad in. Prachtig, net een soort eiland in het landschap. Alleen aan de noordoostkant vloeit het over. Elders: altijd een klip voor je neus. Mooie gebouwen, leuke sfeer en verder toeristenstalletjes, tapazaken en de normale toeristenlokkers. Toch hier ook mooie winkels, met dingen die je niet overal vind! Rond 5 uur rij ik met de auto 20km verder. Op exploratie naar het gebied van de Palomas Blancas. Ook prachtig! Alleen Ronda zien is erg als je hier ook in de buurt bent... Uiteindelijk stap ik om kwart voor 8 in de auto voor de 130 km terug naar Malaga. Maar hier had ik eigelijk wel een hele week willen zitten... Aangekomen ga ik eten in een vegetarisch restaurantje. Goed! Maar op de terugweg wordt ik opgehouden door de stoet van de start van de heilige week... Malaga overvol! Geen doorkomen aan. Ik heb de stoet dan ook gezien. Trommels, dan de stoet met kaarsen en het beeld om te eindigen met een houtblazers sectie. Samen zo een 300m lang... Half 12 was ik pas terug in het hotel. Morgen ga ik naar Antequera en de Torcal.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten